Cari Blog Ini

Selasa, 9 November 2010

Menulis

Laporan lawatan Sambil Belajar ke Melaka Bandaraya Bersejarah

Pada mei 2009,Sekolah Kebangsaan Seri Indah mengadakan lawatan sambil belajar ke melaka.seramai 40 orang murid mengikuti lawatan dan diiringi oleh empat orang guru.
Kami berkumpul di sekolah pada jam lapan pagi.Tidak lama kemudian,bas tiba di sekolah kami.kami beratur ketika ingin menaiki bas tersebut.Tiba di dalam bas,kami mengadakan acara berbalas pantun.kami seronok berAda di dalam bas itu selama setengah jam.
Apabila sampai,kami singgah ke Ayer Keroh .Disana terdapat banyak buah tangan dan cendramata.selepas itu,kami melawat ke tempat yang menarik iaitu bangunan bersejarah,muzium,zoo negara dan banyak lagi.Pelbagai keindahan alam yang boleh kami lihat disini.
Jam dua petang,kami melawat ke kota A'Famosa.Kot A'FAmosa adalah tempat yang bersejarah di melaka.selain itu kita juga boleh melihat pokok melka,perigi hang lipo,
kubur Hang Jebat dan banyak lagi
Selepas itu,bas menuju ke Bandar Hilir,di situ kami boleh melihat beberapa orang rakan kami kagum melihat kecantikan rekaan kraf tangan itu.kami membeli buah tangan untuk keluarga yang berada di rumah.
Jam lima Petang,bas bertolak pulang.Kami tiba di sekolah selepas setengah jam kemudian.walaupun kami berasa penat,tetapi kami gembira dapat melawat ke melaka.kami berharap dapat pergi ke sana pada hari yang lain.
Laporan ditulis oleh
..............
[FATIN FARHANA]
setiausaha
Persatuan bahasa melayu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan